RELAXEAZĂ-TE

Te simți agitat, neliniștit?

RELAXEAZĂ-TE AICI

Stresul


Cu toţii ştim ce înseamnă stresul şi cu toţii l-am trăit. Auzim mereu în jurul nostru că stresul are efecte negative asupra vieţii noastre dar când vine vorba să-l definim la modul concret, avem dificultăţi. Haide să vedem care sunt semnele stresului şi ce impact are acesta asupra vieţii noastre.
Trebuie să ținem cont de faptul că manifestarea stresului diferă de la o persoană la alta, însă mai jos sunt cele mai frecvente semne, pe categorii:

La nivelul corpului:
• dureri de cap
• tensiune sau durere musculară
• probleme cu stomacul
• transpiraţie
• senzaţia de ameţeală
• probleme digestive
• palpitaţii sau senzaţia de lipsă de aer
• senzaţia de uscăciune a gurii
• furnicături în corp
• probleme sexuale
• senzaţia de oboseală permanentă

La nivel de emoţii:
• irascibilitate
• anxietate sau tensiune
• indispoziţie
• descurajare
• pierderea interesului
• sentimente de inadecvare

Efecte asupra ceea ce faci:
• ai izbucniri de furie
• fumezi excesiv sau consumi prea mult alcool
• apar modificări la nivelul obiceiurilor alimentare
• ai tendința să nu te mai ocupi de activităţile obişnuite
• devii nerezonabil(ă)
• uiți lucruri sau devii neîndemânatic(ă)
• ai probleme de somn

Dacă îţi identifici mai multe dintre aceste semne, probabil că suferi de stres. Aceste consecinţe te afectează atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Stresul cronic poate avea efecte serioase asupra sănătăţii tale. De exemplu, poate duce la probleme cardiace, tensiune arterială crescută, depresie severă, AVC, migrene, anxietate severă, astm, scăderea rezistenţei sistemului imunitar, probleme gastro-intenstinale, ulcer, oboseală cronică şi tulburări de somn.

În ce contexte apare stresul?
Bineînţeles că reacţiile specifice stresului apar de multe ori în urma unor evenimente sau schimbări importante de viaţă. Dacă în ultimul an s-a petrecut unul sau mai multe dintre evenimentele următoare, cel mai probabil că suferi de stres şi trebuie să ai mai multă grijă de tine:
• moartea partenerului/partenerei de viaţă
• divorţ sau despărţire
• închisoare
• moartea unui membru apropiat al familiei
• căsătorie
• angajamente financiare majore (de ex., credite)
• datorii serioase
• pierderea sau schimbarea locului de muncă
• schimbări majore la serviciu
• probleme medicale
• sarcină sau naştere
• partenerul/partenera şi-a pierdut locul de muncă
• moartea unui prieten apropiat
• modificări la nivelul condiţiilor de trai
• conflicte cu prietenii
• probleme la locul de muncă (ex. insatisfacţie la serviciu)
• modificări la nivelul activităţilor recreative
• probleme legale minore
• probleme cu vecinii

Pentru a face faţă stresului poţi încerca să îţi rezolvi problemele care te stesează, să adopţi un stil de viaţă sănătos (obiceiuri alimentare şi sport), să te concentrezi mai mult pe prezent, să stabileşti priorităţi şi planuri, să-ți organizezi timpul mai eficient, să te relaxezi şi să-ţi sporeşti actvităţile sociale.
Dacă ai încercat să gestionezi singur(ă) stresul şi nu ai reuşit, apelează cu încredere la ajutor de specialitate, unde vei învăţa să faci faţă în mod eficient problemelor cu care te confrunţi. Viaţa poate fi mai bună, trebuie doar să îndrăzneşti să faci primul pas!

Dacă dorești o programare, click aici.



Colaboratori